Niezależnie od tego, czy pracujesz w domu, czy w biurze, kiedy i gdzie używasz telefonu komórkowego, może to mieć bezpośredni wpływ na Twoją wydajność w pracy. Oto kilka zasad, których należy przestrzegać, jeśli chodzi o etykietę korzystania z telefonu komórkowego. Out of Sight, Out of Mind Używanie telefonu komórkowego w pracy może znacząco wpłynąć na Twoją wydajność w ciągu dnia. Trzymaj telefon w szufladzie biurka lub, jeśli pracujesz w domu, nawet w innym pokoju i sprawdzaj go raz na godzinę, aby upewnić się, że nie przegapiłeś żadnych ważnych połączeń. Trzymając telefon poza zasięgiem wzroku, będziesz w stanie skupić całą swoją uwagę na wykonywanych zadaniach. Wyciszaj dzwonek Za każdym razem, gdy dzwoni telefon, zakłócasz swoją koncentrację. Pamiętaj, aby wyciszyć dzwonek przez cały dzień i sprawdzać telefon tylko o określonych porach. Jest to szczególnie ważne, jeśli wracasz do pracy w biurze, aby nie rozpraszać współpracowników za każdym razem, gdy zadzwoni telefon lub otrzymasz SMS-a. Odbieraj tylko połączenia związane z pracą. Pomijając wszelkie nagłe wypadki, ważne jest, aby w ciągu dnia odbierać tylko połączenia związane z pracą. Choć odebranie telefonu od przyjaciela może być kuszące, zachowaj te niezobowiązujące rozmowy na czas po zakończeniu dnia pracy, aby zapewnić sobie maksymalną produktywność i wydajniejszą pracę. Znajdź prywatne miejsce do rozmowy telefonicznej Jeśli pracujesz w biurze, ważne jest, abyś podczas rozmowy telefonicznej znalazł prywatne miejsce z dala od współpracowników. Niezależnie od tego, czy wybierzesz się do sali konferencyjnej, czy do cichego miejsca na zewnątrz, ważne jest, aby podczas rozmowy telefonicznej zwracać uwagę na innych i nie rozpraszać współpracowników, jeśli możesz tego uniknąć.