Czy Twoje dziecko potrzebuje kalkulatora do szkoły w tym roku? Jeśli tak, to jakiego rodzaju? Niektóre z naszych rekomendacji mogą cię zaskoczyć.
Próba wybrania kalkulatora z odpowiednimi funkcjami może być zastraszająca. Nie chcesz płacić za funkcje, które mogłyby tylko zdezorientować Twoje dziecko. Chcesz również uniknąć wprowadzania technologii, które mogłyby hamować długoterminowy sukces matematyczny Twojego dziecka.
Czy dzieci w szkole podstawowej potrzebują kalkulatora?
Wczesne klasy koncentrują się na arytmetyce. Aby rozwijać zmysł liczbowy, rozumowanie matematyczne i płynność liczbową, dzieci powinny umieć robić arytmetykę zarówno w głowie, jak i na papierze. Dzieci w szkole podstawowej muszą ćwiczyć te umiejętności matematyczne, a używanie kalkulatora okrada je z tej ważnej, powtarzalnej praktyki. Z tego powodu Mathnasium zaleca, aby rodzice nie kupowali kalkulatora dla swoich dzieci w szkole podstawowej.
Jedyny podstawowy kalkulator, którego potrzebują uczniowie, to ten między uszami. Jeśli dziecko jest sfrustrowane robiąc matematykę bez kalkulatora, to jest to znak, że jego podstawowe umiejętności matematyczne są oceniane.
Czy uczniowie potrzebują kalkulatora w szkole średniej? Jeśli tak, to jakiego rodzaju?
Istnieje wiele kontrowersji dotyczących uczniów używających technologii do nauki matematyki. Uczelnie i uniwersytety widzą, że studenci czerpią korzyści z nieużywania kalkulatora: Ponad pięćdziesiąt procent uniwersytetów badawczych, w tym MIT i Harvard, nie zezwala studentom korzystającym z kalkulatora na używanie jakiejkolwiek technologii na egzaminach.
Profesorowie matematyki, którzy sprzeciwiają się używaniu kalkulatorów w klasie, przyznają, że uczniowie będą używać technologii do matematyki w "realnym świecie"; zauważyli jednak, że silne podstawy umiejętności obliczeniowych poprawiają myślenie matematyczne uczniów w koncepcjach matematycznych wyższego szczebla.
Uczniowie szkół średnich nie powinni używać kalkulatorów dla arytmetyki
Chociaż wielu uczniów szkół średnich przeszło do algebry lub poza nią, wykonywanie matematyki umysłowej jest nadal umiejętnością, którą muszą opanować. Ze wszystkich umiejętności nabytych w szkole umiejętność liczenia liczb w głowie jest jedną z najbardziej przydatnych w późniejszym życiu. O ile łatwo jest zacząć polegać na kalkulatorach, gdy zadanie domowe z matematyki staje się skomplikowane, to osłabia to umiejętności matematyki umysłowej i utrudnia zrozumienie zaawansowanej matematyki.
Kiedy studenci potrzebują kalkulatorów naukowych i grafikowych?
Kalkulator naukowy jest ważnym narzędziem w algebrze i statystyce. Kalkulator graficzny dodaje ekran o wysokiej rozdzielczości do wykreślania współrzędnych i funkcji wykresów.
Istnieje nawet kilka świetnych opcji kalkulatora graficznego online. Główną wadą używania kalkulatorów programowych jest to, że nie mogą być one używane podczas wielu egzaminów. Dobrym pomysłem jest zapytanie nauczyciela Twojego dziecka, czy kalkulator graficzny online jest odpowiedni.
Ponieważ kalkulatory naukowe i graficzne mają jeszcze wszystkie podstawowe operacje, ostrzegamy studentów, aby nie używali ich do arytmetyki. Bądź świadomy, że nie musisz kupować kalkulatora, aby dziecko miało do niego dostęp. Kalkulatory, takie jak te, które można znaleźć w Internecie i znaleźć w telefonach, komputerach i tabletach, są dla dziecka dość kuszące.
Niezależnie od tego, czy używasz komputera, czy samodzielnego kalkulatora, dobrze jest zobaczyć, jak dokładnie Twoje dziecko korzysta z kalkulatora. Jeśli korzysta z kalkulatora, kiedy powinno się ćwiczyć matematykę w głowie, może to wskazywać na problem z jego podstawowymi umiejętnościami matematycznymi.
Czy twój kalkulator dziecięcy jest zależny?
Zależność od kalkulatora może wskazywać na lukę w nauce. Jeśli Twoje dziecko używa już kalkulatora do podstawowych operacji matematycznych, ocena biegłości numerycznej może być w porządku. Być może Twoje dziecko zaczęło używać kalkulatora do szybszego odrabiania zadań domowych. Ten nawyk mógł osłabić wysiłek matematyczny Twojego dziecka. Często zaskakuje to rodziców, którzy przyprowadzają swoje dziecko do naszych ośrodków, że mimo iż ich dziecko potrafi robić pewne zaawansowane operacje matematyczne, to jednak brakuje mu pewnych podstawowych umiejętności.
Dzieci, które przyzwyczaiły się do korzystania z kalkulatora, nie mogą z nich zrezygnować bez protestu. Przypomnij im, że celem zajęć z matematyki nie jest tylko udowodnienie zdolności do rozwiązywania odosobnionych problemów. Klasa matematyczna powinna uczyć jak myśleć i analizować złożone problemy matematycznie.
Ostatecznie, przy wyborze kalkulatora należy kierować się wskazówkami nauczyciela swojego dziecka. Wystarczy mieć świadomość zagrożeń i wad wynikających z nadużywania i polegania.